velykos

PASITIKIME VELYKAS PROTINGAI

Norint šventiniu laikotarpiu išlikti žvaliu ir energingu nereikėtų daug laiko skirti įmantriems patiekalams gaminant ar sėdint prie stalo. Patartina labiau susikoncentruoti į bendravimą su artimais žmonėmis. Svarbiausia, kad mitybos režimas kuo mažiau skirtųsi nuo įprastinės dienos.

Pagrindinės taisyklės šventiniu laikotarpiu, gerai savijautai:

  • Ant šventinio stalo patiekti daugiau lengvai virškinamų patiekalų, kurių pagrindiniai ingredientai daržovės.
  • Stalas netūrėtų būti nukrautas maistu. Per didelis maisto kiekis ir jo įvairovė labiau apkrauna virškinamą traktą bei sukelia jo negalavimus.
  • Nepersistenkit valgydami kiaušinius, jų reikėtų suvalgyt 1-2, ne daugiau, nes juose ne mažas cholesterolio kiekis, tai ypatingai svarbu vyresnio amžiaus asmenims.
  • Kiaušinius gardinti namuose gamintu majonezu, kuriame nėra konservantų, skonio stipriklių ir dažiklių.

Jei jaunuoliai pradeda eksperimentuoti / nereguliariai vartoti alkoholį ar narkotikus – tai signalas, kad jiems reikia pagalbos atsisakant minėtų medžiagų vartojimo, ugdant atsakingą požiūrį į neigiamas vartojimo pasekmes ir užkertant kelią priklausomybės nuo alkoholio ar narkotikų vystimuisi.

Vienas iš tokios pagalbos būdų – šių jaunuolių dalyvavimas Ankstyvosios intervencijos programoje.

Ankstyvosios intervencijos programa yra skirta jaunuoliams (nuo 14 iki 21 metų amžiaus), kurie eksperimentuoja /nereguliariai vartoja alkoholį ar narkotikus, bet dar neturi išreikštų priklausomybės požymių, ir kuriems:

Paskaitos ,,Gera sveikata – ilgesnis gyvenimas“ metu visuomenės sveikatos specialistė Rima Leonauskienė suteikė žinių ir diskutavo apie griuvimo priežastis ir profilaktikos priemones.

Senjorams buvo perteiktos žinios šiomis temomis:

  • Bendri su amžiumi susiję pakitimai.
  • Griuvimo priežastis ir pasekmes ir griuvimo profilaktiką.
  • Kodėl griūti – blogai?
  • Griuvimo priežastys.
  • Griuvimo profilaktika.
  • Pirmoji pagalba susižeidu.
  • Kaip vyresniame amžiuje nepulti į depresiją ir džiaugtis gyvenimu?    

senjorai

Renginių kalendorius

Balandis 2018
Pi An Tr Ke Pe Še Sek
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Nescia
Nenusisuk
Neuzstrik
Marion
Nepirk
Sokti
Dviraciai
Ambasadorius
Grįžti į viršų