Sveika mityba – vienas reikšmingiausių ir svarbiausių kiekvieno žmogaus egzistavimo principų. Nuo mitybos priklauso mūsų savijauta, sveikata, išvaizda, gyvenimo kokybė, todėl norint, kad visi šie požymiai būtų tik geriausi, turite pradėti nuo pačių pagrindų, t. y. nuo mitybos. Tačiau svarbiausia, kad gyventumėte ne pagal dietas, o pagal sveikos mitybos principus. Pagrindiniai iš jų yra nuosaikumas, įvairumas ir subalansuotumas, taip pat ne ką mažiau svarbus ir mitybos režimas.

Mitybos režimas – tai valgymų skaičius ir kiekvieno valgymo laikas per parą, taip pat racionalus maisto kiekio paskirstymas kiekvienam maitinimuisi. Idealiausias mitybos režimas – dažnas valgymas nedidelėmis porcijomis, tačiau ne visuomet pavyksta tai įvykdyti. Tokiu atveju patartina valgyti bent tris kartus per dieną, t. y. pusryčius, pietus ir vakarienę, paskirstant maisto kiekį tokiomis proporcijomis: pusryčiams ir pietums žmogus turėtų suvartoti daugiau nei du trečdalius paros raciono kalorijų, o vakarienei – mažiau nei trečdalį. Maistui patekus į skrandį, vyksta intensyvus skrandžio sulčių ir virškinimo fermentų išsiskyrimas, padedantis maistą virškinti. Skrandis ištuštėja po 3 valandų, būtent todėl rekomenduojama valgyti ne dažniau kaip kas 3 valandas ir nerečiau kaip kas 4 valandas. Kas kartą valgant reguliariai (nustatytu laiku) ir atitinkamą procentinę dalį maisto, atsiranda alkio jausmas bei noras valgyti tuo pačiu metu. Taip mūsų organizmo vidinis laikrodis primena, jog atėjo laikas valgyti ir parodo, jog mūsų skrandis yra pasiruošęs (pasiruošimas – tai ištuštėjęs skrandis bei susidariusios naujos skrandžio sultys) priimti maistą.

 Taip pat, be pagrindinių valgymų, yra rekomenduojama papildomai užkandžiauti 2-3 valandos prieš pietus ir vakarienę (valgyti priešpiečius ir/ar pavakarius). Mitybos specialistai pataria maitintis kas 2-3 valandas, taigi, jei pietaujate 13:00 valandą dienos, jūsų pirmas užkandis turėtų būti apie 11:00 valandą. Pirmam užkandžiui geriausiai tinka vaisiai (obuoliai, kriaušės, slyvos, apelsinai ir kt.). Kitas užkandis turėtų būti 2-3 valandos iki vakarienės. Šiam užkandžiui puikiausiai tinka riešutai, įvairūs pieno produktai.

Didesni tarpai tarp valgymų didina alkį, o valgant išalkus, suvalgomas didesnis maisto kiekis, nes valgoma greitai, maistas yra blogai sukramtomas, greitai ryjamas, kartu praryjama daug oro. Maistas ilgiau virškinamas, atsiranda didesnė galimybė didėti svoriui. Turime žinoti, jog yra trys „didieji“ (pagrindiniai) ir du „mažieji“ (užkandiniai) valgymai per dieną. Taigi, kaip supratote, kiekvienam iš mūsų reikia valgyti 3 - 5 kartus per dieną – tai valgymo režimas, kuris turi didelės įtakos virškinimo sistemos taisyklingam ritmui.

Nepriklausomai nuo to, ar pusryčiaujame, užkandžiaujame, pietaujame ar vakarieniaujame, ypatingai svarbu pasirinkti kokybiškus maisto produktus, praturtintus vitaminais bei mineralais. Taip pat nepraleisti nei vieno valgymo ir stengtis valgyti tuo pačiu metu! Tokiu būdu užtikrinsite, kad greitai neišalksite, organizmas nereikalaus daug cukraus ar riebalų turinčių produktų, nepriaugsite papildomų kilogramų bei turėsite stiprų imunitetą.

Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro,

Visuomenės sveikatos specialistė Justina Rimkutė,

Tel. Nr.: 865540825

El. paštas: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Renginių kalendorius

Kovas 2019
Pi An Tr Ke Pe Še Sek
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Marion
Nescia
Nenusisuk
Neuzstrik
Ambasadorius
Nepirk
Sokti
Grįžti į viršų