Vienas Klaipėdos rajono gyventojas per įprastinę darbo dieną prie darbo stalo, važiuodamas transporto priemone, svečiuose, namuose, skaitydamas ar žiūrėdamas televizorių vidutiniškai sėdi 5 val. 20 min. Trečdalis Klaipėdos rajono gyventojų (34 proc.) turi viršsvorio, 13 proc. yra nutukę.

 Judėjimas, fizinis aktyvumas yra svarbi sveikatos gerinimo dalis. Į darbą daugelis važiuoja automobiliu, namie daug laiko praleidžia prie televizoriaus ar kompiuterio ir dažnai juda tik tiek, kiek reikia pavaikščioti po namus. Toks gyvenimo būdas nėra fiziologiškai būdingas žmogui, todėl nenuostabu, kad labai didėja sergamumas dėl fizinio pasyvumo atsiradusiomis ligomis. Kitų mokslininkų atlikti tyrimai neabejotinai patvirtino fizinio pajėgumo svarbą sveikatai, ypač sergant išemine širdies liga. Menko fizinio pajėgumo vyrai dėl minėtos ligos miršta 8 kartus dažniau nei fiziškai pajėgesni.


Jei 15–30 min. per dieną skirsite vidutinio intensyvumo fiziniam aktyvumui:
1.
    
Sumažinsite daugelio mirtinų ligų riziką: širdies ir kraujagyslių sistemos ligos, nutukimas ir su juo susijusios ligos.
2.     Reguliuosite kūno svorį, padailinsite kūno formas.
3.     Pagerinsite atmintį ir koncentraciją, padidinsite darbo efektyvumą.
4.     Pakylėsite nuotaiką ir išvengsite depresijos.
5.     Sumažinsite cholesterolio kiekį kraujyje.
6.     Pagerinsite gyvenimo kokybę ir jį prailginsite. 


Kaip suderinti fizinį aktyvumą su kasdiene veikla?

  • Namų ruoša, darbas sode, automobilio valymas - puiki fizinio aktyvumo forma. Padarykite pertrauką tarp namų ruošos darbų ir eikite pasivaikščioti. Iš anksto numatykite laiką fiziniams pratimams. Atminkite, kad tai jūsų asmeninis laikas. Mėgaukitės juo. Apribokite laiką, praleidžiamą prie televizoriaus. Susigalvokite veiklos, kuria galėtumėte užsiimti kartu su šeima ar draugais.

 

Dovilė Narvilaitė

Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistė

Grįžti į viršų