Pusryčiai – tai pirmasis dienos valgis, kuris svarbus tiek vaikams, tiek suaugusiems. Nuo pusryčių prasideda valgymo režimas. Tinkamai pasirinkti pusryčiai aprūpina žmogų reikalingomis maisto medžiagomis, todėl nuo ryto tampa lengviau susikaupti, mąstyti, pradėti darbus, kadangi smegenys turi pakankamai maisto. Taip pat pusryčiai turi įtakos medžiagų apykaitos procesams ir suteikia energijos visai dienai.

   Pagrindiniai faktai, kurie patvirtina, jog kiekvienam vaikui pusryčiai yra būtini:

  1. Rinkdamiesi teisingus pusryčius vaikai pasiekia geresnių rezultatų mokykloje - yra darbingesni, turi daugiau energijos, pagreitėja mąstymas. Tai įrodyta oficialiais tyrimais, kurie rodo, jog pusryčius valgantys vaikai mokykloje gauna geresnius pažymius nei nevalgantys.
  2. Angliavandeniai, gaunami pusryčių metu, vaikui suteikia energijos, žvalumo, tad vaikas yra aktyvesnis tiek pamokinėje, tiek popamokinėje veikloje.
  3. Pusryčiaujančiam vaikui lengviau susikaupti nei tam, kuris nepusryčiavęs pamokų metu galvoja apie maistą. Dažnai tokiems vaikams sunku būna susikaupti iki pietų meto, jie jaučiasi išsiblaškę.
  4. Per pietus vaikui gresia persivalgymas, jei šis nevalgo pusryčių, o tai gali skatinti nutukimą.
  5. Pusryčių valgymas - savotiškas šeimos ritualas, kuris skatina tvirtesnį šeimos ryšį, nuteikia gerai dienai, skatina pozityvumą.
  6. Tyrimais nustatyta, jog pusryčiai mažina stresą, ypač kai kalbame apie sunkumus mokykloje. Anot tyrėjų, vaikai, kurie pusryčiauja, yra linkę ne taip skaudžiai reaguoti į patiriamą stresą.
  7. Valgant pusryčius greitėja medžiagų apykaita, todėl vaikai, turintys antsvorį turėtų kasdien pusryčiauti. Ypač medžiagų apykaitos procesams pagreitinti padeda įvairios košės.

   Avižų košė su bananais ir migdolais         

   Reikia:

0,5 stiklinės avižų dribsnių;

1,5 stiklinės pieno;

 0,5 stiklinės natūralaus jogurto be priedų;

2 arbatiniai šaukšteliai migdolų drožlių;

 pusė didelio banano;

1 šaukštas mėlynių; medaus (pagal skonį).

Gaminimas: Piene išvirkite avižas. Gautą košę sudėkite į dubenėlius. Ant viršaus išdėliokite riekelėmis pjaustytus bananus ir migdolų drožles. Paberkite mėlynių uogų, užpilkite medumi bei jogurtu. Viskas, galima kviesti prie stalo valgytojus!

kkkk

Informacija parengė: Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Živilė Skuodienė

ll

    Rudenį tėveliai dažnai nerimauja dėl vaikų sveikatos pablogėjimo.Vaikučiai visą vasarą nesirgę, sugrįžę į darželius ar mokyklas, ima sloguoti, kosėti, karščiuoti. Dėl to įprastai kaltiname silpną imunitetą.Tačiau ne veltui sakoma, jog žiemai reikia pradėti ruoštis vasarą. Būtent vasarą, kai yra ypač palankios sąlygos būti gamtoje ir vartoti gamtos gėrybes, verta stiprinti vaiko imunitetą.
    Keletas patarimų, kaip stiprinti vaiko imunitetą vasarą:
1) praleiskite kuo daugiau laiko gryname ore. Kelionės į mišką, pasivaikščiojimai po parką, pasivažinėjimas dviračiais. Bet koks kitas laiko praleidimas gryname ore padės vaikui jaustis geriau, pagerės jo miego kokybė, bei praturtins savo organizmą natūraliu D vitaminu. Būtent geras poilsis yra viena efektyviausių priemonių stiprinti vaiko organizmą.
2) skatinkite atžalą nuolat plauti rankas. Rankų plovimas yra paprasčiausias ir efektyviausias būdas apsaugoti vaikus nuo mikrobų ir palaikyti rankų higieną. Svarbu priminti atžalai apie švarių rankų svarbą ypač aktualu vasarą, kuomet galimybių išsipurvinti yra visur.
3) gamindami maistą naudokite daug daržovių. Tiek žaliosios ir lapinės daržovės, tiek pomidorai ar svogūnai padės stiprinti vaiko imuninę sistemą. Žaliosiose ir lapinėse daržovėse yra gausu geležies - būtinos puikiai vaiko savijautai, betakarotino, kuris kūne paverčiamas į vitaminą A ir padeda stiprinti imuninę sistemą. Pomidoruose yra daug likopeno, kuris apsaugo nuo laisvųjų radikalų sukeliamos žalos.
4) vartokite pakankamai vaisių. Vitamino C turintys citrusiniai vaisiai, yra tikra vitaminų saugykla. Kaip ir daržovės, jie padės stiprinti atžalos imuninę sistemą ir leis jam greičiau išgyti nuo užklupusių ligų. Pasirūpinkite, kad vaiko racione būtų ne tik vaisių ir daržovių, bet ir uogų. Jos yra vienas geriausių imuninę sistemą stiprinančių apsauginių antioksidantų šaltinių. Taip pat uogose yra daugybė vitamino C, todėl jos apsaugos vaiką nuo susirgimų bei infekcijų. Vertingiausios - žemuogės, avietės, mėlynės, juodieji serbentai. Pasaulio sveikatos organizacija siūlo suvalgyti 300-400 gramų vaisių ir daržovių kiekvieną dieną. Šį kiekį rekomenduojama suskirstyti į 3-5 užkandžių porcijas per dieną.
5) gerkite daug vandens. Vasarą dėl karščio prarandame daug skysčių, todėl jų lygį reikia palaikyti geriant vandenį. Stabilus skysčių kiekis padės sumažinti toksinų kiekį vaiko organizme ir puikiai paruoš kūną kovai su virusais. Vidutiniškai 1-4 m. vaikai per dieną išgeria 650 ml vandens, nors reikėtų 950 ml, o vasarą – net 1300 ml. Todėl vaikai taip dažnai vasarą patiria šilumos smūgius – jų organizmas nesugeba apsiginti nuo šilumos garindamas vandenį, nes jo organizme pritrūksta.

Parengė: visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Živilė Skuodienė 

 

 

Grįžti į viršų