Pusryčiai – tai pirmasis dienos valgis, kuris svarbus tiek vaikams, tiek suaugusiems. Nuo pusryčių prasideda valgymo režimas. Tinkamai pasirinkti pusryčiai aprūpina žmogų reikalingomis maisto medžiagomis, todėl nuo ryto tampa lengviau susikaupti, mąstyti, pradėti darbus, kadangi smegenys turi pakankamai maisto. Taip pat pusryčiai turi įtakos medžiagų apykaitos procesams ir suteikia energijos visai dienai.

   Pagrindiniai faktai, kurie patvirtina, jog kiekvienam vaikui pusryčiai yra būtini:

  1. Rinkdamiesi teisingus pusryčius vaikai pasiekia geresnių rezultatų mokykloje - yra darbingesni, turi daugiau energijos, pagreitėja mąstymas. Tai įrodyta oficialiais tyrimais, kurie rodo, jog pusryčius valgantys vaikai mokykloje gauna geresnius pažymius nei nevalgantys.
  2. Angliavandeniai, gaunami pusryčių metu, vaikui suteikia energijos, žvalumo, tad vaikas yra aktyvesnis tiek pamokinėje, tiek popamokinėje veikloje.
  3. Pusryčiaujančiam vaikui lengviau susikaupti nei tam, kuris nepusryčiavęs pamokų metu galvoja apie maistą. Dažnai tokiems vaikams sunku būna susikaupti iki pietų meto, jie jaučiasi išsiblaškę.
  4. Per pietus vaikui gresia persivalgymas, jei šis nevalgo pusryčių, o tai gali skatinti nutukimą.
  5. Pusryčių valgymas - savotiškas šeimos ritualas, kuris skatina tvirtesnį šeimos ryšį, nuteikia gerai dienai, skatina pozityvumą.
  6. Tyrimais nustatyta, jog pusryčiai mažina stresą, ypač kai kalbame apie sunkumus mokykloje. Anot tyrėjų, vaikai, kurie pusryčiauja, yra linkę ne taip skaudžiai reaguoti į patiriamą stresą.
  7. Valgant pusryčius greitėja medžiagų apykaita, todėl vaikai, turintys antsvorį turėtų kasdien pusryčiauti. Ypač medžiagų apykaitos procesams pagreitinti padeda įvairios košės.

   Avižų košė su bananais ir migdolais         

   Reikia:

0,5 stiklinės avižų dribsnių;

1,5 stiklinės pieno;

 0,5 stiklinės natūralaus jogurto be priedų;

2 arbatiniai šaukšteliai migdolų drožlių;

 pusė didelio banano;

1 šaukštas mėlynių; medaus (pagal skonį).

Gaminimas: Piene išvirkite avižas. Gautą košę sudėkite į dubenėlius. Ant viršaus išdėliokite riekelėmis pjaustytus bananus ir migdolų drožles. Paberkite mėlynių uogų, užpilkite medumi bei jogurtu. Viskas, galima kviesti prie stalo valgytojus!

kkkk

Informacija parengė: Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Živilė Skuodienė

Dalinamės Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro išleistu dar vienu - Naujienlaiškiu. Kviečiame paskaityti naudingus straipsnius apie sveikatą, bei dalinamės naudingais patarimais kiekvienam, siūlome dalyvauti organizuojamuose užsiėmimuose! Daugiau informacijos rasite adresu: images/Naujienlaiskis/Naujienlaiskis-vasara.pdf

Puslapis 1 iš 15

Grįžti į viršų