Geros savijautos šaltinis – šiaurietiškas ėjimas

Geros savijautos šaltinis – šiaurietiškas ėjimas

Kiekvienais metais pastebimas didėjantis žmonių fizinis aktyvumas, ne išimtis ir Klaipėdos rajono gyventojai. Šiuo metu bene visą pasaulį užvaldžiusi „nueitų žingsnių“ manija, kas rodo, kad žmonės supranta elementaraus vaikščiojimo naudą. Jei mėgstate vaikčioti, tačiau norėtumėte kažko naujo, siūlome išbandyti šiaurietišką ėjimą.

Šiaurietiškas ėjimas užsiėmimas yra nepriklausomas nuo oro sąlygų, tad šia veikla galima užsiiminėti ištisus metus, tai puikus kiekvienam tinkantis sportas. Vaikščiojimas šiaurietiškomis lazdomis nuostabus ir naudingas aktyvaus laisvalaikio leidimas gryname ore, tai puiki treniruotė tiems, kurie dar tik ruošiasi pradėti sportuoti. Ši veikla atpalaiduos kūno raumenis nugaroje, pečiuose ir sprande po sunkios darbo dienos, streso ar nuovargio.

Šiaurietiško ėjimo privalumai:

-naudinga visiems, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus, sveikatos būklės ar fizinio pasiruošimo;

-vaikščioti galima bet kokiomis oro sąlygomis ir bet kur, kur tik galima vaikščioti;

-tai daug efektyviau nei paprastas ėjimas, nes vaikštant su lazdomis sunaudojama iki 50 proc. daugiau energijos nei vaikščiojant be jų;

-apkraunama iki 90 procentų kūno raumenų, mažesnė apkrova tenka sąnariams;

-šiaurietiškasis ėjimas padeda sudeginti iki 70 proc. daugiau kalorijų nei einant įprastai;

-gerinamas kvėpavimas, širdies ir kraujagyslių sistemos darbas;

-išlaikoma taisyklinga laikysena, eisena tampa žvalesnė;

-į darbą įtraukiama viršutinė kūno dalis;

-vienu metu dirba pilvo, nugaros, rankų, pečių, krūtinės ir kojų raumenys;

-ugdoma ištvermė, ilgiau išliekama gyvybingais, darbingais.

 

Šiaurietiškas vaikščiojimas saugus sportas, tačiau kaip ir bet koks sportas gali sukelti traumų, todėl reikia vaikščioti laikantis šių taisyklių:

-žengiant pirmyn dešine koja, atsispiriama kairėje rankoje laikoma lazda. Atsiminkite, lazdos reikalingos tam, kad su jomis atsispirtumėte, o ne pasiremtumėte.

-lazda smeigiama į paviršių 45kampu;

-judesys pradedamas ranką pastačius stačiu kampu į priekį, o baigiamas ištiesta ranka už nugaros. Einant turi aktyviai dirbti peties sąnarys;

-pečius reikia laikyti nuleistus, suartintomis mentimis;

-einat negalima krypuoti į šalis. Nugara turi būti tiesi, rankos atpalaiduotos, pilvas įtrauktas, visas kūnas turi būti pasviręs į priekį.

Ėjimo greitį pasirinkti pagal asmenines galimybes, jeigu greitai pavargstate, darosi sunku kvėpuoti, reikėtų sulėtinti ėjimo tempą.

 

Informaciją parengė Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė