Konfliktų sprendimas – ką daryti / ko nedaryti

Konfliktų sprendimas – ką daryti / ko nedaryti

Konfliktai kyla, kai du ar daugiau žmonių turi skirtingus supratimus, nuomones arba tikslus. Konfliktai turi daug formų: kova, pasyviai agresyvus bendravimas, nekalbėjimas ir pan. Jei konfliktas yra sprendžiamas abiejų pusių kartu, tai gali būti puiki proga augti ir judėti į priekį kartu su artimu žmogumi. Kai norime aptarti problemą, labai svarbios yra pirmos trys minutės, nes per jas nustatomas viso pokalbio tonas. Jei pradedame pokalbį ramiai ir pagarbiai, sutelkiame dėmesį į problemą, o ne į tai, kas kaltas. Toliau pateikiama keletas rekomendacijų sėkmingam pokalbiui.

 

Pokalbiui pasirinkite tinkamą laiką.

  • Palaukite, kol turėsite laisvo laiko, kad netrukdomai galėtumėte pasikalbėti.
  • Įsitikinkite, kad esate ramūs, atsipalaidavę, nepavargę, neišalkę ir kad nesate stresinės būsenos.

 

Pasirinkite ramią kūno kalbą ir balso toną.

  • Stenkitės laikytis komandinio darbo ir problemų sprendimo požiūrio, o ne ginčytis ar kaltinti.
  • Kalbėkite ramiai ir nekelkite balso.
  • Venkite įžeidžiančios kūno kalbos, t. y., akių vartymo, raukymosi ir pašaipios veido išraiškos.

 

Reikškite savo jausmus ar mintis iš AŠ perspektyvos.

  • Sutelkite dėmesį į tai, kaip ši problema veikia jus, o ne ieškokite, kas kaltas.
  • Sakykite: „Aš jaučiuosi [emocija], kai [situacija].“

 

Pavyzdys:

Be „Aš“:              „Tu labai uždaras žmogus! Mums reikia kalbėti dažniau.“
Su „Aš“:               „Aš jaučiuosi vienišas (-a), kai mes nesikalbame.“

 

Aiškiai apibūdinkite problemą.

  • Vienu metu aptarkite tik vieną problemą.
  • Būkite konkretus (-i). Aptakūs nusiskundimai, pvz., „Mūsų namai labai netvarkingi“, gali būti nesuprasti taip, kaip jūs norite, nes lieka vietos interpretacijai.

 

Būkite pagarbus (-i).

  • Išreikškite mandagų prašymą, o ne reikalavimą.
  • Po pokalbio padėkokite savo artimam žmogui už tai, kad išklausė ir sprendė problemą kartu su jumis.

 

Pavyzdys:

„Ar galėtumei…“, „Ačiū už…“, „Aš būčiau dėkingas (-a), jeigu…“

 

Atminkite, kad jūs ne vieni. Jei turite klausimų, sunkumų spręsdami konfliktus ar kitas problemas, kurios sukelia stresą, paskambinkite, apsilankykite arba parašykite. Psichologai ir gerovės specialistai gali jums padėti. Išsami informacija.

 



Skip to content