Važiavimas dviračiu pagerina sveikatą ir darbingumą

Važiavimas dviračiu pagerina sveikatą ir darbingumą

Šiandien, birželio 3 dieną, minima Pasaulinė dviračio diena.

Šiuolaikiniai žmonės ypač daug laiko praleidžia darbe, kuriame jie susiduria su daugybe problemų, patiria stresinių situacijų. Šie veiksniai įtakoja žmogaus darbingumą, pablogina jo sveikatą, paveikia emociškai. Be to, gerėjančios gyvenimo sąlygos, technologinis progresas sudaro sąlygas mažiau judėti.

Fizinis neaktyvumas tapo pasauline visuomenės sveikatos problema. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, dėl mažo fizinio aktyvumo kasmet pasaulyje miršta apie 3,2 milijonai žmonių. Labai svarbu, kad žmogus savo laisvalaikį praleistų taip, kad atgautų savo dvasines ir fizines jėgas, todėl svarbu, kad asmuo pasirinktų sau tinkamą ir priimtiną laisvalaikio praleidimo būdą, kuris suteiktų maksimalų malonumą.

Vienas iš tokių būdų – važinėjimas dviračiu. Tai sportinė veikla, kuri gali pagerinti žmogaus sveikatą ir darbingumą. Važiavimas dviračiu labiausiai gerina emocinę būseną, gali pavykti atsikratyti slogių minčių ir depresijos. Ne maža dalis  važiuojančiųjų dviračiu pastebi teigiamus kūno pokyčius. Tai yra labai svarbu ne tik psichologiškai bet ir fiziškai, kadangi važinėjimas dviračiu teigiamai veikia daugybę organizmo funkcijų.

Reguliariai minant pedalus gryname ore stiprėja ne tik raumenys, bet ir imunitetas, lavinama ištvermė. Geriau įsisavinamas duguonis, nuraminama nervų sistema. Ši transporto priemonė tinka žmonėms, kurie patiria daug streso, padeda subalansuoti emocijas. Minant pedalus efektyviai deginame kalorijas, tačiau visas organizmas nėra stipriai apkrautas. Stiprinama širdis ir kraujagyslių sistema. Neabejotinai geras pasirinkimas žmonėms kurie turi padidėjusį kraujo spaudimą ir padažnėjusį pulsą. Teigiama, kad fiziniam aktyvumui palaikyti pasirinkus dviratį, infarkto rizika sumažėja 50 proc. Taip pat važiavimas dviračiu mažina kojų venų varikozės riziką.

Važiavimas dviračiu gali būti ir trumparegystės profilaktika, mat tuomet žmogus priverstas fokusuoti žvilgsnį į tolį, o tai stiprina akies raumenį. Važiuodami dviračiu būtinai užsidėkite šalmą, geriausia apranga – „kvėpuojanti“, leidžianti prakaituoti. Pasak gydytojo, įvyniojimai maistine plėvele ar dėvimi orui nelaidūs drabužiai – drastiškos priemonės, kuriomis žmogus save daugiau kankina nei gali gauti realios naudos.

Dviratis – gana universali, tiek mažam, tiek suaugusiajam tinkanti priemonė. Jeigu važinėjama gana dažnai ir intensyviai, svarbu išsirinkti patogų dviratį bei tinkamai jį sureguliuoti. Dėl netinkamo balnelio ir vairo aukščio, tarp pedalų esančio atstumo, gali pradėti kentėti kelių sąnariai.

Rūpinkitės emocine ir fizine sveikata!       

 

Informacijos šaltinis: www.lsu.lt

Informaciją parengė: Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro

visuomenės sveikatos specialistė Toma Stonkė, toma.stonke@visuomenessveikata.lt

                                        



Skip to content